יום חמישי, 5 ביוני 2014

זכיינים



האם כדאי להיות זכיינים?
זכיינים אם יזמים שקיבלו זיכיון להפעיל סניף של רשת או חברת אם ובמסגרת הזיכיון הם רשאים לעשות שימוש בשם הרשת ובסמלים המסחריים שלה, בשיטות הניהול והעבודה שלה ובמערך השיווק שלה. אנשים רבים רואים בשיטת הזכיינות קרש קפיצה יעיל להקמת עסק ללא הרבה סיכונים, אבל יש להתייחס להקמת עסק זכיינות כאל כל עסק אחר ולא לצפות שהוא יצליח בכל מקרה.
 
זכיינים
מה מאפיין זכיינים?
זכיינים הם אנשים שבאופי שלהם יכולים לעבוד במסגרת קיימת כאשר הם מקבלים תכתיבים והנחיות מלמעלה. עובדה זו חשובה ביותר מכיוון שאם הזכיין לא מסוגל לעבוד בצורה זו הוא ימצא את עצמו בהתנגשויות מתמידות עם חברת האם, דבר שיוביל לקריסת הסניף שלו בסופו של דבר. זכיינים הם יזמים לכל דבר ועליהם לנהוג כיזמים ולא כשכירים. בבואם לרכוש זיכיון עליהם להציג עצמם כיזמים ועליהם לנהל משא ומתן קשוח עם חברת האם כדי להשיג תנאים משופרים וכדי להוכיח שהם אנשי עסקים טובים.
הסיכונים של זכיינים
זכיינים אינם חסינים מנפילה והתמוטטות העסק שלהם בגלל שהם עובדים תחת מטרייה של חברה גדולה ומוכרת. זכיינים צריכים לדעת לנהל את העסק שלהם בצורה ריווחית ולא לסמוך על חברת האם שתעשה זאת עבורם. כי למרות התכתיבים מלמעלה האחריות על הצלחת העסק היא על היזם.
הסיכונים של זכיינים הם גם במישור הכלכלי וגם במישור ההתקשרותי עם חברת האם. במישור הכלכלי על היזם להביא את ההשקעה הדרושה לשם הקמת הסניף ועליו לשלם לחברת האם את התשלום החד פעמי לקבלת הזיכיון. בנוסף, הזכיין תלוי בחברת האם באופן ישיר שאינו קשור בהצלחת הסניף שלו. כלומר, אם חברת האם מתמוטטת מכל סיבה שהיא יתמוטט גם הסניף שלו והוא יאלץ לסגור ולספוג את הפסדיו לאורך זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה