יום שבת, 5 בדצמבר 2015

תמ"א 38 בתל אביב



אפשר לראות פרויקטים רבים של תמ"א 38 בתל אביב. הפרויקטים השונים נועדו בראש ובראשונה ליצור חיזוק של הבניינים הקיימים מפני רעידות אדמה. אפשר להגיד כי גם היום, בשנות האלפיים, לא כל הבניינים בארץ מוגנים מפני רעידות אדמה ואף על פי שלא חווינו רעידת אדמה שגרמה לאסון גדול ישנו חשש שבמקרה שזו תופיע היא תגבה נזקים רבים בנפש. לכן, קמו פרויקטים של תמ"א 38 שמאפשרים לחזק את המבנים נגד רעידות אדמה ותוך כדי מתאימים את המבנים השונים לצרכי הדיירים ויוצרים דיור נוסף על גבי קרקע קיימת.

התאמת מבנים לשמירה על הדיירים ולא רק
נכון להגיד כי פרויקטים של תמ"א 38 בתל אביב נועדו קודם כל להגן על הדיירים מפני רעידת אדמה אם זו תבוא יום אחד (ויש אומרים כי הסבירות לכך גדולה בשל המיקום של הארץ). עם זאת, בתכנון הפרויקט חושבים לא רק על חיזוק אלא שיפור הבניין לנוחות הדיירים, מה שכולל גם הגדלת הדירות הקיימות ותוספות לנוחות הדיירים.


הוספת אזורי מחייה על ידי דירות נוספות
החברה שמבצעת פרויקט של תמ"א 38 בתל אביב מבצעת את הפרויקט בתמורה להוספת דירות על המבנה. הדירות שמתווספות יהיו שייכות לחברה המבצעת וכך למעשה היא מקבלת את התשלום עבור העבודה שהיא מבצעת. כמובן, כמות הקומות נבחרת בהתאם לוועדות שונות ובהתאם ליכולת של הסביבה לקלוט עוד דיירים.

לבחור את החברה הטובה ביותר לפרויקט
אחת השאלות החשובות היא איך בוחרים חברה לביצוע תמ"א 38 בתל אביב והתשובה לכך היא שיש לבחון לעומק כל חברה שמציעה לצאת לפרויקט. יש לבחון את הניסיון של החברה, את ההצעה שהיא מביאה וכן את רצון הדיירים במקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה