יום שישי, 28 באוקטובר 2016

הפקה מוזיקלית



אף יצירה מוזיקלית מודרנית אינה שלמה ללא עבודה של מפיק מוזיקלי
יש הבדל גדול מאוד בין זמר עם גיטרה ומיקרופון שפשוט מבצע שיר בצורה ספונטנית, לבין ביצוע מוקלט של שיר מהוקצע כסינגל או כחלק מאלבום. ההבדל הזה, באופן מעשי, הוא בדיוק כל מה שתחום ההפקה המוזיקלית נוגע אליו. במרכיבים הרבים של הפקה מוזיקלית ניגע בהרחבה, אבל ראשית יש להבין שכל הקלטה של שיר כיום – בין אם לאמנים הגדולים בישראל ובעולם ובין אם לשירים פרטיים באירועים משפחתיים וכדומה – צריכים לעבור תהליך הפקה מקצועי, ולשם כך חשוב לפנות למומחים בתחום.




מהי בדיוק הפקה מוזיקלית, ומדוע מדובר בעבודה חשובה במיוחד בעולם המוזיקה המודרני?
הפקה מוזיקלית היא התהליך של לקיחת חומר הגלם, קרי המילים והלחן המוקלטים, והפיכתם ליצירה מוגמרת. המפיק המוזיקלי בוחר את כלי הנגינה השונים, בוחר את המקצב ומוסיף אותו, מבצע בקרת איכות מתמשכת על תהליך ההקלטה, מתאם את זמני ההקלטה, ובסופו של דבר גם מבצע או מפקח על תהליכי הגימור הכוללים מיקסינג ומאסטרינג – בכדי ליצור את השיר המדויק והאיכותי ביותר מתוך כלל הצלילים והטונים השונים שהוקלטו. מדובר, אם כן, בעבודה שאותה צריך לבצע איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר בתחום המוזיקלי, ולכן גם במקרים רבים המבצעים אותה הם בעצמם מוזיקאים מנוסים ומקצועיים ביותר.

הפקה מוזיקלית איכותית היא ההבדל בין רעיון לבין יצירה
מילים, לחן ונגינה הם המרכיבים החשובים ביותר של כל יצירה, אבל כל עוד הם לא עוברים תהליך של הפקה מוזיקלית הם עדיין רק בגדר רעיון. כאשר רוצים להשלים יצירה של ממש, על כל המשתמע ממנה, נדרשת עבודה של מפיק מוזיקלי ברמה הגבוהה ביותר – הן ברמה הלוגיסטית והן ברמה המקצועית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה