יום שישי, 5 בינואר 2018

ממיר קטליטי



מה זה ממיר קטליטי?
ברכבים ישנן מערכות רבות, שכולן חשובות לתפקודו ולהנאתנו ממנו. אחת מהמערכות הקריטיות ביותר לפעילות הרכב היא מערכת הפליטה, באמצעותה המנוע יכול להוציא החוצה את הגזים הנפלטים משריפת הדלק, כך שיתפנה בו מקום לאוויר חדש ולהמשך פעולה. ממיר קטליטי הוא רכיב מרכזי במערכת הפליטה. תפקידו הוא שריפה של הגזים המיותרים הנוצרים מפעולת המנוע. מדובר בגזים שאיננו רוצים להוציא החוצה מיד כיוון שהם מזהמים ומזיקים למנוע. הממיר הקטליטי מפרק אותם לחומרים שאינם מזהמים וכך משמר את תקינות המנוע וגם שומר על הסביבה.




המנוע לא סוחב? אולי יש לכם בעיה בממיר
בעיה של מנוע שאינו סוחב היא אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בעקבותיהן אנשים פונים למוסך. לבעיה זו יכולים להיות מקורות רבים, כאשר אחד מהם הוא הממיר הקטליטי. במידה וממיר קטליטי אינו עובד כראוי, הגזים שהוא אמור לשרוף אינם נשרפים, הם נשארים "תקועים" במנוע וכך המנוע לא יכול לינוק מחזור חדש של אוויר לשריפה יחד עם הדלק. מצב זה גורם לכך שהמנוע מתקשה לבצע את פעולתו. עוד סימנים לבעיה בממיר הם בעיות בהתנעת הרכב, עשן שיוצא מהאגזוז וצריכת דלק גבוהה מהרגיל. תקלות של הממיר הקטליטי נובעות ברוב הפעמים מסתימה שלו, עקב עופרת בדלק ושחיקה. במצבים מסוימים מדובר לא בסתימה אלא בתקלה בממיר עצמו, שנובעת מרכיבים פנימיים שלו, כמו מעגלים חשמליים למשל.

אסור להתפשר כאשר מחליפים את הממיר
אם אתם זקוקים להחלפת ממיר קטליטי, חשוב מאוד שתשימו לב שאתם מקבלים ממיר חדש ומקורי. כיום במוסכים מסוימים יעדיפו להחליף לכם את הממיר ברכיב סיני לא מקורי, שעלול להתקלקל במהירות ולגרור הוצאות גדולות נוספות בהמשך. כדאי לדעת שעלותו של ממיר היא גבוהה ולכן יש להשקיע בקניית ממיר איכותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה